Vi bruker informasjonskapsler for å analyse bruk av nettsiden og for å kunne levere relevant annonsering.

Åpent i dag 11-19 (Restaurant 11-22)

Lydmaskin-kurs i sommerferien

For barn fra 8-12 år | Med Oda Bremnes
24.06.24 – 27.06.24
Sommerferiekurs Oda Bremnes promobilde4

Kjenner du noen barn som synes det er spennende å eksperimentere med lyd og musikk? Lyd og opplevelsen av den er en fellesnevner i årets sommerutstillinger på Kunstnernes Hus, og i den anledning rigger vi et superkult sommerferiekurs og instrumentverksted i samarbeid med billedkunstner Oda Bremnes.

Kurset krever ingen forhåndskunnskaper og passer for barn fra 8 til 12 år.

Tidspunkt

Velg mellom to- eller firedagers kurs:

Kurs 1: 24. & 25. juni (2 dager)

Kurs 2: 26. & 27. juni (2 dager)

Kurs 3: 24.-27. juni (4 dager)

Om kurset

I dette kurset får deltakerne lære hvordan de kan eksperimentere med lyd, og hvordan de med forskjellige materialer og teknologier kan skape helt egne, fascinerende komposisjoner av lyd og musikk. Under tett veiledning av Oda får deltakerne bygge sine egne og unike «lydmaskiner» som de kan spille på. Instrumentet de lager får de ta med seg hjem!

Kurset inkluderer alt av materiale og vi byr på frukt. I tillegg blir det interaktive opplevelser i Maia Urstad og Pearla Pigaos spennende lydutstillinger og bli-kjent-aktiviteter i Slottsparken.

Erfaringsmessig vet vi at skoleferiekursene på Kunstnernes Hus fort blir fulltegnede så ikke vent for lenge med å melde deg på!

Om kursholderen

Oda Bremnes (f. 1994) er en billedkunstner som undersøker forholdet mellom følelser og ny teknologi. Hennes arbeider kommer ofte til uttrykk i form av interaktive installasjoner satt sammen av video, lyd og bevegelige skulpturer der publikum ledes inn i en drømmeverden eller alternativ virkelighet. Hun eksperimenterer mye med ideer om spøkelser for å skape en følelse av et nærvær eller tilstedeværelse av noe fremmed og ukjent. Bremnes har en MA i Kunst, musikk og design fra Universitetet i Bergen (KMD) i 2020.

Om sommerutstillingene

Se også