Vi bruker informasjonskapsler for å analyse bruk av nettsiden og for å kunne levere relevant annonsering.

Åpent i dag 11-17 (Restaurant 11-22)

Blikkåpnere 2020-2021

Bli kjent med Blikkåpner-kullet fra 2020-2021:

Anastacia

Mitt navn er Anastacia Mala, jeg er 18 år og driver hovedsakelig med fotografi (iblant musikk). Grunnen til at jeg ville bli en Blikkåpner er fordi jeg alltid har vært interessert i kunst og ofte er oppgitt over at Oslo ikke har et kunstmiljø for folk under 20 år. Dette er noe jeg vil fikse opp i samtidig som vi også tiltrekker flere ungdommer til de ulike kunstinstitusjonene!

Anastacia

Ferdinand

Jeg heter Ferdinand Kalfoss og ville bli en Blikkåpner fordi jeg er veldig glad i kunst, men det er få på min alder som deler denne interessen og dette vil jeg gjøre noe med. På fritiden liker jeg å male, lage mat og skate. Jeg er 18 år, og går for tiden på Prosjektskolen.

Ferdinand

Iris

Jeg heter Iris, er 16 år og går på Edvard Munch videregående skole på studiespesialisering. Jeg ønsket å bli en Blikkåpner fordi jeg synes at kunst burde bli mer tilgjengelig for ungdom. Kunst er en viktig del av mitt liv, og jeg tror at andre unge går glipp av kunst fordi de ikke helt vet hva det er. Dette vil jeg være med på å endre.

Iris

Marzia

Jeg heter Marzia Alizada, er 17 år og går andre året på studiespesialisering i Oslo og trives godt med det. På fritiden liker jeg å trene, shoppe, lese, male og være sammen venner og familien. Jeg søkte stillingen som Blikkåpner fordi jeg ønsker mer kunnskap innenfor kunst, og jeg er veldig engasjert og liker å lære nye ting hele tiden. Gjennom kunst kan jeg uttrykke meg på forskjellige måter.

Marcia2

Mateo

Jeg heter Mateo Tilrem, jeg er 16 år og fra Skøyen i Oslo. Jeg blir inspirert av gode filmer, entusiastisk av interessante fotografer, oppsiktsvekkende kunst og samfunnsdebatter. Mange ulike former for estetikk og form interesserer meg. Når jeg først hørte om Blikkåpner-prosjektet synes jeg at dette var noe som passet meg. Jeg tenkte det virket spennende å kunne lære å formilde og snakke om kunst med andre unge ved bruk av våre egne perspektiver og språk. Kunst kan for mange virke utilgjengelig og komplisert, men dette prosjektet bidrar til å inkludere unge inn i en kanskje ny verden.

Mateo